tirsdag 18. september 2012

Oppstartsproblemer - likevel

Blogging om blogging, altså et metablogginnlegg..
Jeg har lest om startvansker, i en bok om blogging (hvor komisk er ikke det, at det finnes bøker om blogging?? For dere som ikke visste det, eller har filosofert over det; det finnes enorme mengder bøker om blogging..) , og nå kjenner jeg det på kroppen; hvordan kommer man egentlig i gang med det her? Hvorfor skal jeg skrive, og hva i all verden skal jeg skrive om? Hvem er interessert, og hvorfor er de det?
Men det er jo nettopp disse spørsmålene jeg er interessert i, og det er jo nettopp derfor jeg gjør dette. Min blogg er jo et feltarbeid på internett; jeg skriver om blogging, for for å forstå fenomenet må man gjøre det sjøl. Hvordan bli en god blogger på nulltid? Det er antagelig umulig, men jeg har jo god tid. I mellomtida skal jeg lese andres blogger, og "snike" meg inn i miljøet eller kulturen. Og det er jo nettopp i andre blogger at jeg får svar på hva jeg skal skrive sjøl, og hvorfor; jeg syns å lese andres blogger er kjempespennende, sjøl om det de skriver om ikke nødvendigvis er det mest spennende tema i verden. Hvorfor er det sånn? Fordi vi alle liker å snik-titte på naboen? Fordi alle har en liten spion i magen? Antagelig.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar