onsdag 26. februar 2014

Kakerester på en onsdag

I går bakte jeg kake til bursdagsmarkering for Husmor-Lars på jobb, og heldigvis for meg og Mr. T ble det nok røre til å lage en stor og en litt mindre kake, for nå er det kakerester på en onsdag! Hurra :)


Jeg har mista den gode oppskrifta mi, men jeg fant noe veiledende på nettet, så her er ca det jeg brukte:

Røre:
4 egg
350 gr sukker
220 gr hvetemel
2 tsk natron
litt bakepulver
1 god tsk vaniljesukker
2 veldig store-på-grensen-til-spiseskjeer-tsk kanel
1 dl olje
4-5-6 mellomstore gulrøtter som raspes. Det skal bli en god haug på en middagstallerken med raspa gulrot, eller som vi ville sagt hime: Me` råka på!

Pisk eggedosis, vend i det tørre, ha i olje og gulrot til slutt. Smør en form og steik i 35-45 minutter ved 175-200 grader, følg med, for tørr gulrotkake er ikke så digg.. Det fyller to små-mellomstore ildfaste former, eller en skikkelig rund kakeform, tipper jeg. (Bursdagsønske til meg selv!)

Krem:
1 boks Philadelphiaost
ca 50-100 gr mykt smør
1 tsk vaniljesukker
200 gr melis
(Ha i mer melis hvis det blir flytende, eller mer smør/ost hvis det blir hardt).

Velbekomme :)
(Den ble veldig god, det var ingen rester å ta med seg hjem fra jobb, som forventa.. Hihi!)


2 kommentarer:

  1. Husmor-Lars ble veldig glad og gir kaken terningkast 6

    SvarSlett
    Svar
    1. Det var bra den falt i smak :) Takk for det!

      Slett