mandag 4. februar 2013

Strikkegensere opp og ned og i mente

Jeg har gitt meg sjøl shoppestopp! Men kun på store, gode, varme gensere. Man skulle ikke tro man kunne få nok, men det tror jeg jammen jeg kan.. Jeg har ikke telt over alle, og jeg er jo en gul kul i minus (sjøl om jeg jo har erstatta den igjen, les om det her og her .. Haha, en riktig føljetong, er det det det heter??)

Disse er ofte i bruk:


Kjøpt på salg forrige vintersesong, herlig jakke!

Samme modell som den over, bare i burgunder. Like mye brukt

Nyanskaffet denne vintersesongen, kom med mønster og treng deg på :D


To bilder av enda en kul-gul genser, og deler av kjøleskapet. Denne er også kjøpt denne sesongen, på salg.

Må være den som er mest hyttegenser av alle, grønn med mønster, dessverre ikke hjemmestrikka, men stjælt/arva..

Hæ, hvor ble det av den fine modellen??

En stolthet! Hjemmestrikka jakke med hette, strikka for 3-4 år siden..


Denne siste er strikka etter øyemål og inspirasjon av en jakke mamma strikka til seg sjøl på 70-tallet, som jeg gikk med hele ungdomsskolen og videregående, og som jeg dermed sleit ut.. Så da måtte jeg jo strikke meg min egen :) Mammas jakke hadde glidelås, og jeg lurer på om jeg heller skal sy det på denna, for denna er ikke like mye brukt - dessverre! Men det kan jo også ha noe med det store antallet gode gensere og jakker jeg har å velge i..
For dette var jo bare et utvalg av de nyeste og mest brukte, jeg har da mengder av tynnere versjoner av ullgensere.. Og jeg strikker på en skikkelig kofte med rutemønster som også blir til meg.
Det må vel være nok.
Vi er heldige som lever sånn at vi har råd til nok klær, og mer enn nok klær også. Så oppfordringen er vel å passe på at det ikke blir for mye av det gode, og at vi husker å dele. Fretex er et kult sted :)
Men enn så lenge skal jeg nok klare å slite ut disse jakkene og genserne helt på egenhånd, siden de har blitt sånne favoritter :)

2 kommentarer:

  1. Kjekt å se litt på bloggen din. Du er (fortsatt) flink å skrive :)

    Sigmund (V.Å.)

    SvarSlett
    Svar
    1. Sigmund, så hyggelig at du tar en titt :) Takketakk!

      Slett