onsdag 7. november 2012

Vinterstemning

For plutselig kom snøen, og den første snøen, det er virkelig en merkelig rolig, varm og god følelse.. Like overraskende hvert år, og like hyggelig, sjøl om jeg egentlig ikke er noen stor fan av vinter eller snø eller noe.. Byhagen min ble seendes slik ut i går:



Vakre hagen..

Sånn akkurat passe flaks, så ble jeg ferdig med et av høstens mindre strikkeprosjekter forrige kvelden, så da er jeg klar for kald og hvit vinter, med et varmt og blått nytt strikkeplagg - en hals :)







Det er litt uklare bilder, det skyldes litt dårlig opplyst leilighet (har jo bare bodd her i et halvt år, hvem kan rekke å henge opp lamper i alle tak på den tida?? Ikke jeg.. Tydeligvis), men den er strikket rundt og rundt på ganske tjukk pinne, i kjent perlestrikkstil, annenhver rett og vrang, og så strikker man altså vrang over rett, og rett over vrang på neste runde. Garnet er restegarn fra Pickles, jeg tror det er merinoull, det er i alle fall fantastisk varmt og mykt :)



4 kommentarer:

  1. Jeg hadde også egenstrikka hals på meg i dag! I anledning kuldergrader og vakker snø.

    SvarSlett
    Svar
    1. Oh, kommer det bilder av den på din blogg? Det er ekstra husmorpoeng for sånt, tror jeg ;)

      Slett
    2. Den ble blogga i sin tid og jeg delte nok ut noen husmorpoeng også. :-)

      http://innerstiveien.blogspot.no/2011/10/ny-hals-pa-1-2-3.html

      Slett