tirsdag 20. november 2012

Kreativ utfoldelse

Da er det på tide med et skikkelig skryteinnlegg! (Eller, finnes det egentlig blogginnlegg som ikke er skryt? Er det ikke derfor vi blogger? Syns i alle fall min blogg bærer preg av å være skrytete, og ikke akkurat så veldig mye annet.. Forhåpentlig med en ironisk tvist noen ganger, men det kan jo hende leserne er uenige...? Uansett, dette hører hjemme i et metablogginnlegg, og det er ikke dét dette skal være..)

Her skal det handle om interørlig kreativitet! Jeg har pussa ned et stort gammelt furubord som var stygt som dagen er lang i en "herlig" furu-tre-gul-lakkert nyanse av en annen verden, som jeg har levd med i nesten 2,5 år, må jeg innrømme. Men så ble det egen leilighet, flytting og muligheter for å tenke nytt, og da var det bare å ta tak. Det har virkelig krevd tiltak, det må jeg si. Evinnelige timer med pussing (som egentlig kan være ganske meditativt, dersom været er godt og man har god utsikt utover et jorde med elger på), først med pussemaskin og vinkelsliper (ja, den kan brukes på mer enn vinkler), deretter finpussing med pent sandpapir, så 2,5 strøk med terrassebeis fra Jotun, kalt "Sibirgrå". Det første strøket ble for lite, det andre ble for tett, så da måtte jeg pusse ned igjen, og male litt til der det da ble for lite. Høres ut som mye jobb? Nja, tok ikke et par fulle dager en gang, men strekker seg jo over et stykke tid, siden man må vente på at beisen tørker og sånt.

Om man kan bruke terrassebeis på bord man skal spise av? Tydeligvis.

Og sånn ble det :

Man kan tydelig se treets årer og kvister gjennom beisen, akkurat det jeg var ute etter.

Bordet fikk et "gammelt trevirke"-uttrykk.




Bordet med min lekre sjølmalte stol, syns begge deler ble riktlig så kult!


Noen bokser og greier i enden, med hjemmelagde knekkebrød i (fy søren, for et skrytete blogginnlegg!!)

Flere fine mønster i treet.

Så sånn gikk det. Har store planer om to oransje stoler til, men nå er det så lite vær til å sitte ute og pusse. Har snappa opp et triks om å bruke heftmaling eller hva det heter, kanskje det må være neste prosjekt!
Andre prosjekter som kommer: Mange strikkerier, det nærmer seg jo jul! Ellers har jeg, etter å ha installert oppvaskmaskin, fått et benkeskap som går 2,2 cm på utsida benkeplata.. Her tenker jeg å bygge en hylle istedenfor, med avrunda hjørner, det tror jeg hadde blitt riktig så fint, men det var det med Tiltak igjen. Skjer vel en gang :)

God tirsdag!

2 kommentarer:

  1. Utrolig bra jobba! Du er flink flink flink flink fliiink!

    SvarSlett