onsdag 14. november 2012

Oppdateringer kreves!

Og det er jo stas! Har blitt spurt om åssen det går med Mr.Avocado, og da må jeg jo bare følge opp:
Det går jo strålende! Eller fort-voksende eller hva man nå skal kalle det. La jo ut bilder av disse to tassene i september en gang, eller? Og da var de jo bare så vidt ute av jorda, men nå! En halvmeter på hver :) Dissa har også fått en dæsj kaffegrut, så kanskje det har noe med saken å gjøre?



Hvis man ser veldig nøye etter, så er det også skudd på toppen, så da regner jeg med at det kommer flere centimeter før jul, og kanskje noen flere blader også :)

Og, med mitt eminente kamera har jeg også klart å fange opp at det har vært Den store Bananflue-døden i vinduskarmen, så det er fullt av svarte prikker, altså døde fluer. Dette er jo en stor utfordring i ethvert hjem, og de lever gjerne i blomsterjord. Dette skal jeg se om jeg kan finne flere husmortriks på, men til nå har jeg ett utprøvd triks som kan fungere: Glem å vanne helt til jorda er aldeles superhard og tørr og det er ikke noe som helst vått igjen i bunnen av potta.. Da dør endel av de! Yeah!

Og her er blomkålsuppa fra i går(blir et skryteinnlegg det her, men det er kanskje det blogging handler om, eller?):
Mmmm, hjemmelaget blomkålsuppe!

1 kommentar:

  1. Bananfluehusmortriks: En kopp med noe flytende søtt,f.eks litt saft, brus, vann + sukker e.l... Ta et par dråper zalo oppi. La stå på benken! Bananfluene søker det søte, men drukner pga av zaloen som bryter spenningen "vannspeilet". Kast og gjenta!

    SvarSlett