torsdag 7. februar 2013

Hjemmelesedag!

Oh, det herlige studentlivet!
I går hadde jeg hjemmelesedag, litt treig start, og forferdelig lite leselyst på morran, men så oppdaga jeg at min verden var en snøkule; herlige store hvite flak som føk rundt i lufta på utsida vinduet, akkurat som at noen hadde rista skikkelig på hele storbyen :) Ga en oppsving i humøret, det må sies.

Og "min" hyggelige hageflekk og utebenk ble seende slik ut:

Min og min, deler jo med hyggelige naboer i opptil flere blokker rundt :)

Det neste som ga humørstigning var...


... kaffe og mørk sjokolade, mange kulepenner og kreativt skrivekaos i skjønn forening.
Og det ble jo ikke verre av nybakt brød til lunsj.. Jeg har alltid suksess med denne oppskriften, og jeg har nevnt den flere ganger allerede: idiotsikker brødbaking, også så ufattelig godt!!



mmmmmmm, nybakt brød med HaPå!!

Hadde ikke HaPå da, men skinke og paprika, og majones.. og en med honning, mmmm (tomt for hjemmelaget eplesyltetøy..)

Og etter den fantastisk gode lunsjopplevelsen, så så jeg til min store forskrekkelse, og glede, at det skjer ting med Mr. Avocado og de to avocadoynglingene!! Spirer i toppen?!?! På denna tida av året! Spennende oppdateringer følger :)

Er en liten spire der, I can see it!

Oooh, en liten en her også..

Den ene mer vindskjeiv enn den andre (trekkfulle vinduer..)


Herlig med sånne ting som vokser, sjøl når man skulle tro det var for mørkt og kaldt.
Nå mangler bare en gulvvask, men det rakk jeg ikke i går (jeg leste jo også, i tillegg til alt dette andre!), og det blir neimen ikke prioritert i dag heller!
Hurra for hjemmelesedager! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar