søndag 6. januar 2013

Nytt år - nye muligheter..

.. og alt det der. Men det har ikke skjedd så mye i det nye året enda, så jeg tenkte å dele litt mer fra jula :) Her er bilder av "gaffelkake"-baking hos bestemor på 90, noe som ga mengder med julestemning! Og kaker!

Det er nok en form for krydderkjeks, men jeg husker vi kalte dem gaffelkaker da jeg var liten, fordi man skjærer skiver av deigen og trykker de ut med en gaffel.. Veldig gode er de også :)


Bestemors oppskriftsbok



Oppskriften på krydderkjeks/gaffelkaker



Arbeidsprosessen :)

 
Og det ferdige resultatet!


Også viste det seg at bestemors skap er fullt av sånne gamle kakebokser som jeg alltid leiter etter på loppemarkeder og i bruktbutikker, og denne fyllte vi med kaker:



Ser ut til å ha rommet mye lekkert, denne boksen..

Og den har et helt eventyr rundt midten :)

Tok litt tid før jeg skjønte at det var Askepott og prinsen som utspant seg på kakeboksen..






Og et par andre eventyr, eller? Hvem i all verden er dette, hvis vi er i Askepotts verden?






Puh, her er i alle fall prinsen :) På sin hvite hest  - flaks!




Og med litt magi...



Så får vi en happy ending :)

5 kommentarer:

  1. Åå, sånn askepott-kakeboks var det hjemme også. Tror den var oppe hos mormor! Kjempesøt!

    SvarSlett
  2. det der er vel strengt tatt Tornerose??? eller tar jeg heeeeeeelt feil??
    Haha - jeg har fått blogg jeg også.......... svææææææææært aktiv til og med... ??

    SvarSlett
  3. Hæ?!?! Det er vel ikke tornerose?? Ser ikke at ho sover noe sted.. men ser to sydamer.. Eller er ikke det de kjipe søstrene? Nei, nå skjønner jeg ingenting.. Full forvirring på eventyrfronten :D
    Gratulerer med egent blogg, det blir spennende ;)

    SvarSlett
  4. Kos med baking og bestemorbokser!

    SvarSlett
  5. Mener å huske at Tornerosefilmen min (JAAAAAA, jeg elsker disney og tegnefilmer!!) ser sånn ut... de to sydamene er egentlig tre søte små feer...
    Forresten, jeg finner ikke kommentaren din noe sted jeg. Prøvd å sjekke søppelboksen også, men nope - noooooothing fra dæh. Men, har gjort om på innstillingene (tror jeg) så kanskje det funker nå?? I KNOOW NOOOOTHING :)

    SvarSlett