lørdag 27. oktober 2012

Endelig helg!

En lørdag med uante muligheter, starta på best mulig måte med nystekte rundstykker, kaffe i koppen og perfekt solsmilende egg, eller hva det heter (husmortriks: legg egget i vannet før det koker, når det når kokepunktet tar du tida i nøyaktig 4 minutter, så tømmer du av vannet og lar egget hvile i 1 minutt (man kan skylle litt i kaldt vann, hvis man liker det mer flytende, og la være å skylle hvis man liker det litt hardere)= perfekt egg, hver gang!) og Lørdagsrådet på P3 - hurra! Hvorfor blir man så glad av å høre andre folks problemer? Muligens fordi det setter ens egne i perspektiv.

Så har jeg faktisk klart å tusle meg til Blindern, av alle ting, det er jo endelig helg, men jeg har lesedag i dag! Grunn: Elendig arbeidsinnsats i løpet av uka som gikk (og den før der igjen..) og opponentoppdrag på onsdag, som må gjøres. Da hjelper det å være på UB, Universitetsbiblioteket, som må være landets peneste arbeidsplass/leseplass! Det er litt av et syn når man kommer over bakketoppen fra t-banen, og bygget strekker seg ut som en stor mørk stein, med tusen lys inni. Og ikke så verst å sitte inne i varmen heller, og titte ut på nydelige høstfarger og strålende sol!

(- Jeg må kjøpe meg et kamera, eventuelt begynne å gå rundt med det jeg har, så jeg kan dele det med dere!)

Ellers var i går en spennende dag, da hadde jeg elektrikere (en Hugh og en Jack, høres veldig mye mer spennende ut enn det var...), så nå skjer det litt på kjøkkenet, og da må det jo komme noen blogginnlegg om det etterhvert, i beste interiør-blogge stil ;) Har vært uten komfyr i en uke, men nå blir det muligheter for å lage ny runde med knekkebrød og muligens en middag i ny og ne som ikke Li-Li Kinarestaurant nedi gata har laga.. Hurra for det! Perfekt helg!

Hva er din perfekte "endelig helg"-greie?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar