onsdag 24. oktober 2012

Fargeklatten!

Må man mildt sagt kunne kalle den! Jeg har fått tre pinnestoler av ei venninne, riktig lekre saker fra 80-tallet en gang, i herlig furugul farge med klarlakk (å huttetu), men "Etter"-bildet er jo strålende, syns jeg sjøl da :)

"Før"

"Etter"
På "Før"-bildet er den ferdig pusset ned, noe som tok en evighet, men verdt det, så den virkelige gul-gule furufargen er allerede borte, og på "Etter"-bildet har jeg malt i en knalloransje farge fra Flügger, skal gå hjem og sjekke om jeg finner fargekoden.

Er superfornøyd! Men merker at den ikke står helt i stil med min 70-talls-grønne stue, dermed skal den få stå på kjøkkenet :) Der er flisene i en lysere grønnfarge, som jeg syns går perfekt sammen med den varme oransje.

Og heldig som jeg er, fikk jeg ikke bare én stol, men tre, så det er to til som står for tur til nedpussing, men merker at det er litt tungt å gå på det med en gang. Får kvinne meg opp litt, og bare se å få det gjort, sjøl om jeg må sitte ute, og kulda allerede har kommet! Hadde tenkt å ha de to andre i samme farge, men leker litt med tanken om å male den ene rød og den andre grønn.. Samtidig kan det faktisk bli for mye farger (ja, sjøl jeg har innsett det nå, men det har tatt litt tid, og jeg er ikke egentlig helt overbevist om at det er noe som heter for mye farge eller for mange farger), så det kan hende det tryggeste er å satse på en knallfarge av gangen.. Leiligheten min er ikke av de største, så da må man passe på at det ikke blir for mye.

Hurra for oransje!

2 kommentarer: