mandag 1. oktober 2012

Høsthage

Tistler - kult!


Vakre roser, og roseknopper






Det er oktober, og definitivt høst, trodde jeg, men på en liten gåtur i "hagen min" i går, så fant jeg jo masse blomster, og til og med roseknopper! Hva er det som skjer? Det er en sørøstvendt vegg med langsgående blomsterbed som stort sett regnes som min hage (i tillegg til et stort grøntområde med syrinhekk rundt rett på utsida vinduet mitt, og en av storbyens største parker et steinkast lenger unna, men på disse to stedene skjer det ikke så mye for tida..), så det er mye lys der, men så veldig varmt lenger er det vel ikke? Jo, skal man tro blomstene, så er det kanskje det?

Til våren hadde jeg tenkt å plante ut to gerberaplanter som jeg har i vinduskarmen min, mye fordi de er store og trenger mer plass, men mest fordi de er litt gule og ser ut som de lengter ut.. Men nå er det for kaldt, har jeg tenkt. Og dessuten er det kanskje nok blomster i min hage som det er? :)

2 kommentarer:

  1. Så lenge rosene er såkalt remonterende, kommer de med knopper helt til frosten kommer og tar dem. Følg med en natt det har vært frost, kanskje du får bilder av røde roser med rim på - kjempepent!

    Kul hage midt i byen da!!

    Klem - E

    SvarSlett
    Svar
    1. Remonterende roser, herlig betegnelse, sikkert det det er :) Jeg trodde det hadde vært frost allerede, men det har kanskje ikke det, da :)
      Jeg skal følge med, og prøve å ta bilder av de kalde rosene!

      Slett