onsdag 19. desember 2012

Julegaveinnpakning og andre dullete sysler

Det må jeg bare si, blogverdenen nå til dags bobler over av bilder av gaveinnpakning, og jeg lar meg fascinere! Skulle gjerne slengt inn et bilde av det sjæl, men jeg gidder ikke å:
1) legge papirruller og papirbiter pent dandert utover bordet,
2) rydde vekk teipen og alle andre ting som ikke passer inn i bildet,
3) ta nye bilder fordi jeg glemte å legge to forskjellige lekre papirbånd eller annet hyssing-tråd-hamp-opplegg lekkert oppå papirrullene,
4) ta nye bilder igjen med taklys på, fordi jeg har så gammelt kamera at det blir aldeles dårlige bilder i så dårlig lys som det er nå, siden vi snart er på årets mørkeste dag, og jeg liker leiligheten best når det er litt dempet belysning (for da syns ikke støvdottene i hjørnet..),
5) legge bildene inn på pcen med en sånn dings, fordi jeg har så gammel telefon at jeg faktisk ikke tar bilder med den og legger rett ut, så jeg må gjøre det hele med kamera på gamlemåten..
6) blogge om hvor koselig det er å pakke inn gaver til jul,
7) for så å rydde bort pakkeprosjekt-bilde-tagnings-opplegget etterpå.

Og på tross av alt dette, så har jeg faktisk pakka inn pakker, noen litt pene og noen ikke så pene, jeg har skrevet 5 julekort (4 kjøpte og ett hjemmelaget), og ca 4 til og fra lapper (kjøpte), vært på posten og sendt 3 pakker, og overlevert en fjerde pakke in person. Og jeg vil si det hele teller, sjøl om jeg ikke tar bilder og legger ut så alle kan beundre juleprosjektene mine. På mandag toppa det hele seg da jeg vaska tøy, hadde juleverksted bak tørkestativet OG middagsbesøk på en gang, det syns jeg var mer enn nok innsats på alle fronter :) Denna julekvelden skal ikke komma som den andre julekvelden på den tredje kjerringa, eller hva det errøm sier..

Ellers har jeg igjen før jul:
1) pakke inn 3 julegaver til
2) kjøpe mer julekaffe
3) kjøpe et lager sjokolade
4) spise opp pepperkakene jeg har bakt
5) strikke 4-5 julekuler

Etter denne korte opptellinga, så kan jeg slå fast at
1) jeg rekker jula i år, og
2) den kommer nok akkurat passe beleilig.

Og hvor kom all denne ironiske distansen fra? Et innfall.. Feriefølelse? Mange blogger med gavepakketema, og det faktum at jeg fant en hobbybok i en butikk om hvordan man pakker inn gaver på ymse måter, den ene mer fancy enn den andre? Hallo?!? Er det ikke det inni pakka som teller? Nei, vent, det var kanskje tanken som telte? Nei, nå veit jeg ikke lenger hva som er julens budskap, merker jeg..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar